Skoveng Kranservice

0-utslipp mobilkran

(Liebherr LTC 1050-3.1E)

Dersom du trenger en kraftig mobilkran med 0-utslipp på byggeplass, har Asle Skoveng Kranservicedet beste alternativet for deg. Fossilfri kjøring til og fra anleggsområdet.

Spesifikasjoner:

  • Løftekapasitet: 50 tonn
  • Bomlengde:36 meter + 13 meter jibb
  • Den elektriske mobilkranen benytter 400 V, 63 amp.-ideell for bruk i støy-og miljøsensitive områder
  • Bredde: 2,55 meter
  • Lengde: 10,34 meter
  • Høyde: 3,06 meter

     

Kontakt Skoveng Kranservice. Mobilkranen er det mest miljøvennlige alternativet. Våre kunder vinnerflere anbud ved å tilby 0-utslipp.

Andre fossilfrie mobilkraner? Vi har mobile selvreisende tårnkraner som rigges på 20 min. Den kan du lese om HER.

Medieomtale

Kontaktskjema

"*" indicates required fields

Skoveng Kranservice AS og Liebherr skapte innovasjon sammen!

Utslippsfrie byggeplasser

Skoveng Kranservice AS har sammen med den tyskeindustrigiganten Liebherr samarbeidet om utviklingenav LTC 1050-3.1e. Vi har prioritert en optimal balansemellom miljø og effektivitet.Mobilkranen kan kjøres på vei og i ulendt terreng.Arbeider utslippsfritt på byggeplass og fosilfri forflytting.

Se vår brosjyre HER.

På besøk hos Liebherr sommeren 2022. I bakgrunnen ser vi nyskapningen, LTC 1050 - 3.1e. Foto: Liebherr Werk Ehingen

“Vi ønsker å hjelpe våre kunder med å vinne flere anbud. Offentlig aktører stiller stadig strengere krav til utslipp. Det er en glede og kunne tilby våre kunder dette fra dags dato”

Oslo Kommune engasjerte Sintef for en konsekvensutredning

Store kommuner vektlegger utslippsfrie byggeplasser

Framtidsbildet

Konsekvensutredningen tegner fire ulike framtidsscenarioer som vurderereffekten av krav fra Oslo kommune og tilgjengelighet av utslippsfrie løsningerfram mot 2025 og 2030:

  1. Utslippsfritt har blitt normalen
  2. Utslippsfrie bygge-og anleggsplasser i Oslo
  3. Fossilfrie bygge-og anleggsplasser
  4. Fossile bygge-og anleggsplasser

Sintef anslår at man er vel på vei mot scenario 1 eller 2.Det er lite som tilsier at man skal havne i scenario 4, sier Kjendseth Wiik.Prosjektet er finansiert av Oslo kommune ved Klimaetaten.